lördag 12 oktober 2013

Fun day!

I dag var det äntligen dags för min presentation om Sverige och jag var supertaggad! Hade med mig svensk musik, flaggor, blider och Youtubeklipp för att visa dem lite av världen utanför USA och det blev väldigt lyckat vilket är superkul. Ingen i klassen hade varit i Europa och bara 2 hade varit utanför den Amerikanska gränsen och då i Mexiko och Jamaica så jag kände verkligen att jag fyllde ett hål haha! Jag hade bakat kladdkakor som jag hade med mig tillsammans med sprutgrädde (Tack Lydia haha) och Djungelvrål som de fick testa precis innan de gick. Kladdkakorna var en riktig hit kan jag lova och de var så glada så! Fick höra att jag var en killes "Favorite non-American person" och de som var mest taggade av alla i hela klassen var de tuffa footballspelarna! De var som små barn på julafton!! 


Under presentationen så pratade jag bland annat om Pippi, Abba, hur skolan funkar, Kungafamiljen, kanelbullar, sill, Stockholm och visade dem YTklipp om Lucia och Midsommar! Det som de gick igång mest på var studiebidragen och hur sjukvård var gratis. Hur som helst, superkul var det och väldigt uppskattat!

Mitt lilla Sverigekit som jag hade med mig! 

Svenska flaggor överallt! :)

Suddig bild men här har alla fullt upp med att äta sin kladdkaka! Mrs. Green, min engelskalärare, har ett ganska coolt klassrum och hon tyckte också att det var superkul  :)
Idag var det också early release vilket gjorde dagen ännu bättre! Early release betyder att vi klämmer in alla klasser, fast med kortare lektioner, innan lunch så att vi får gå hem 12.20! Jag blev hämtad av George och åkte hem, åt lite lunch och Skypeade med världens bästa Maria. Janine kom hem 1 timme senare från ett Cross Country tävling och sedan blev vi hämtade av Marius och hans värdföräldrar och vi åkte iväg för lite shopping! 


TASSELS!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar