lördag 26 oktober 2013

Första basketmatchen

WOHOO nu har jag spelat min första basketmatch! Och det var superkul! Vi var i skolan kl 9 imorse och värmde upp och stretchade tills matchen började kl 10. Jag var ganska nervös för jag kan ju knappt några regler och visste ju inte hur allt funkar men det gick bra! Fick två fouls, en för att spelat för tufft i försvar och en för att jag var för länge innanför området under korgen så det tyckte jag var helt okej ändå! Det är så många regler att komma ihåg! Men jag är rätt stolt över mig själv ändå, tog flera rebounds, gjorde flera bra passar och en assist! High five till mig själv!
Min gamla fotskada har börjat komma tillbaka så nu spelar jag med tejpad fot och sen is på den varje kväll! Ganska bekvämt att inte behöva röra sig för en liten stund.
Fick ett blåmärke för en vecka sen när vi dök efter bollar på träningen och som av någon konstig anledning blev jättestort, alla blir helt chockade när de ser det... En av coacherna frågade om jag hade blivit påkörd av ett tåg haha. Lite svårt att se hur stort det är men ni fattar grejen ;)
Men det är ingen fara! Jag mår hur bra som helst! Gillar verkligen basketlaget <3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar