fredag 6 september 2013

Uppdatering

Förlåt för en så himla dålig uppdatering den här veckan! Vårt internet var nere flera dagar och mina dagar går så fort att jag knappt hinner blinka. Men här kommer i alla fall en liten sammanfattning av veckan!



Jag är med i basketlaget! Är helt klart sämst i hela laget men det är kul ändå, coachen säger att jag blir bättre och bättre för varje träning i alla fall hahah. Men en sak fattar jag inte, hur ska man bära de SJUKT långa shortsen och linnet, stoppa in det och få det att se vettigt ut?! Är så van med handbollssättet, rulla upp shortsen 5 varv och stoppa in tröjan pyttelite fram (alla handbollsspelare vet vad jag pratar om haha). I basket måste man typ stoppa in hela tröjan och det känns och ser så konstigt ut på mig...


Förra fredagen skulle vi på musikal och åt då middag innan med hela det här gänget. Jag och Janine kände inte en enda förutom Kathy och George men det var trevligt ändå. Efter ca 5 min att vi kommit till restaurangen och satt oss ner så ställer sig George upp och håller en jättefin presentation av mig och Janine. Han berättade var vi kom ifrån och sa att jag nästan var flytande i engelska (vilket jag verkligen inte är, man inser inte hur dålig ens engelska är förrän man bara pratar med folk som har det som sitt första språk) och att vi var de mest classy girls de hade haft haha. 

Jag och min sis Janine. 
Musikalen vi såg hette "Hello Dolly". Har aldrig hört om den innan, tydligen en supergammal Broadwaymusikal som blev jättepopulär. Tyckte att framträdandet var super men själva handlingen ganska tråkig.


Musikalen var i en ENORM kyrka i Fort Worth.
En av kyrkans gigantiska gudstjänstsalar (Tack Farmor!) där musikalen spelades.
Dagen efter var jag på bio med de här knäppgökarna... Johnny (utbytesstudent från Danmark) som gömmer sig bakom mitt ansikte hahah och Janine, being her charming self ;)


I morgon är det den första hemmamatchen för football laget och det betyder pep rally på morgonen i skolans gympasal. Är riktigt taggad och lovar att ta med mig kameran och föreviga the Joshua School Spirit!
Idrottshallen är enorm, det man ser på bilden är bara halva...

Hörs mer snart, måste sova nu!

Puss

1 kommentar:

  1. Hurra uppdateringar! Det ska till en "haj" för att du ska vakna till! Du ser grym ut i basketutstyrseln! /H

    SvaraRadera