onsdag 18 september 2013

Mitt schema!



Här kommer en liten genomgång av hur mina dagar ser ut! <3 

1st Period: ECONOMICS-
 Mitt tråkigaste ämne men vid jul kommer den att bytas ut mot American Government så det längtar jag efter. Gruppen är ganska tråkig och läraren är väl okej men läraren i American Government älskar tydligen utbytesstudenter så det ska bli kul.

2nd Period:  HONORS PRE-CALCULUS-
Min matteklass som är rolig och lagom svår. Är bättre än många av amerikanarna men har ibland svårt att förstå alla mattetermer på engelska vilket hindrar mig lite, typ "multiply by the reciprical of the denominator..." eller "this is a difference of squares", det tog ett tag att fatta de två hahaha. Tur att matte är ett universellt språk vilket gör att om jag får göra allt tyst eller få det förklarat för mig genom att någon visar så har jag inga problem. Gruppen är härlig och läraren likaså. 

3rd Period: THEATRE-
 En av mina favoritklasser för gruppen är så härlig. Många där är väldigt nyfikna och roliga och jag tror att vi kommer bli bra kompisar. I den här klassen är vi två utbytesstudenter, jag och en kille från Norge (Marius), som jag klickade med direkt och jag tror att vi kommer att ha mycket kul ihop med. Läraren verkar också bra och glad över att ha oss där.

3B Period: HOME ROOM- Den mest värdelösa klassen någonsin för vi gör nada. Skriver på något papper då och då men annars får vi göra vad vi vill. Jag och Janine har den här klassen tillsammans så vi sitter mest och pratar med varandra eller med några av de andra tjejerna. Tjejerna i den här klassen är de populära på skolan haha och vi var halvt livrädda för dem i början men de är väldigt trevliga. I början av denna klassen så har vi alltid en tyst minut för alla som offrat sig för USA och så säger vi the Pledge of Allegience och the Texas Pledge. Jag och Janine stod som frågetecken de första gångerna men nu har vi den uppskriven så att vi kan följa med.

4th Period: U.S. HISTORY-
 Älskar läraren i den här klassen, en riktig tuff fd militär som även är coach på skolan i baseball och football om jag har förstått det rätt. Han kallar alla efter deras efternamn och är superrolig även om han är lite skräckinjagande. Man märker att han verkligen bryr sig om sina elever vilket jag uppskattar och han tycker att det är väldigt roligt att ha mig och den brasilianska utbytesstudent, som jag har lektionen med, i sin klass. Ämnet är ganska tråkigt,  mycket att läsa men läraren gör lektionen till en av mina favoriter. Vi måste ta flera quiz online på en hemsida och om man inte klarar hans gräns så låser sig hela sidan och man kan inte lämna in något annat. Jag failar alltid de quizen (hahaha) men han ger mig flera chanser och extra mycket hjälp. Flera av frågorna har varit på saker som inte ens stod i boken eller sånt som de lärde sig i femman och som jag aldrig har hört om + att i bland är frågorna lite väl komplicerat formulerade att jag har svårt att förstå vad de söker men efter 3 gånger så brukar jag klara dem hahah

LUNCH:
   Sen har jag lunch tillsammans med ca 600 andra elever instängda i en cafeteria där alla är enormt högljudda så att man knappt hör vad den man sitter med säger. Man kan köpa lite olika sorters mat men det är bara skräpmat som pizza, hamburgare, nachos osv så vi tar alltid med oss mat. Vi får inte lämna cafeterian och rummet utanför vilket gör mig smått galen, är så van att ha friheten att gå var jag vill när jag vill att det känns som ett fängelse när man inte får gå ut eller gå till sitt skåp... Vi har flera säkerhetsvakter som håller koll på oss...  Det har dock blivit lättare ju längre jag har gått i skolan!

5th Period: ENGLISH- 
Många i den här klassen är sjukt korkade och jag får ofta bättre betyg än dem... Läraren är en äldre dam som är rolig och kallar mig för honey och just nu känner jag mig som en äkta High School klyscha för vi läser Huckleberry Finn


6th Period: DANCE-
 Är så himla taggad på att få dansa! Läraren kan vara en riktig diva om hon vill men jag är överlycklig över att få dansa varje dag! Lite ironiskt är det att vi kommer att studera kost men att hon säljer läsk och godis från sitt kontor haha... Just nu gör vi en koreografi till "Sweet Nothing" av Calvin Harries och Florence Welch, TAGGGGGG!!!

7th Period: TEEN LEADERSHIP-
 Troligen min absoluta favoritklass för både läraren och gruppen är så sjukt härlig. Läraren är återigen en fd militär och footballcoach (men en annan än i min US History) och är rejält respektingivande men så himla rolig! Vi pratar om ämnen som attityder, självförtroende osv. och det är väldigt inspirerande och roligt. 

8th Period: BASKETBALL- 
Efter Teen Leadership så springer jag till en av idrottshallarna för att byta om till min basketuniform och har basketträning i 45 minuter. Har ju aldrig spelat basket förut men jag förstår fler och fler interntermer för varje dag och får lite personlig coachning vilket hjälper. I dag efter träningen så pratade vår tränare om hur vi måste alltid ge allt i alla övningar, även om man inte riktigt vet vad som pågår och så sa hon "Titta på Emma, hon har ingen aning om vad hon håller på med men hon ger ändå allt!" hahahahahaha....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar