lördag 7 september 2013

2 skolveckor avklarade

Idag är det fredag vilket betyder att jag nu avklarat 2 veckor av High School! De här veckorna har gått riktigt fort och det känns skönt att känna lite folk på skolan nu. Här kommer en liten summering av dem <3

- Jag är med i basketlaget! Gillar verkligen tjejerna i laget och coacherna. Vi har 3 coacher och Coach Lawrence, som är huvudcoachen, är väldigt rolig.

- Jag och Janine har blivit tillfrågade om vi vill vara med i the prom comittee, dvs de som bestämmer mat, dekorationer, teman osv för balen! Självklart sa jag JA, hur många gånger får man chansen att planera en äkta amerikansk PROM! Temat för i år kommer troligtvis bli The Great Gatsby! Hur fantastiskt kommer inte det bli?!!

- Jag blir smått galen på att inte få gå var jag vill, hela tiden måste man ha massa tillstånd typ för att gå på toa eller för att komma sent 1 minut och man får inte lämna klassrummet förrän "the bell" har ringt, även om lektionen är klar. Vi får heller inte gå var vi vill under lunchen utan man MÅSTE befinna sig i matsalen tillsammans med 600 andra elever och man får inte gå till sitt skåp eller någon annanstans. Om man försöker gå någonstans kommer säkerhetsvakten efter... Men det ingår i upplevelsen antar jag och det har blivit lättare för varje dag.

- Lärarna har ett mutningssystem som jag kallar det, om man tar med sig det som de har på sin önskelista typ pennor, handsprit osv så får man extra poäng eller "free passes" för om man glömmer sina kläder eller så att man inte behöver göra armhävningar (dansklassen)...

- Jag har fått hålla ett tal om mig själv i min Teen Leadership klass tillsammans med alla andra elever. Man inser inte hur dålig ens engelska är förrän man är i landet där alla pratar det flytande haha..

- I alla klasser måste man som sagt få ett "bathroom pass" för att få gå på toaletten under lektionstid och alla lärare har olika saker som sina "passes". De mer normala lärarna har typ en bricka eller liknande men min Teen Leadership lärare tvingar oss att ta med helt random saker bara för att han tycker att det är kul hahaha. I dag gav han mig sin brevlåda som han har i klassrummet (och det är en stor en!) som jag var tvungen att gå bärandes på under armen. Mötte en städerska på toaletten och hon såg på mig liiiiite fundersamt haha. Till en annan i klassen gav han en stol som de var tvungna att ta med sig och till några andra en stor färgburk. Han är verkligen så skön hahaha.

Nu ska jag göra mig i ordning för min absolut första football game!

Puss


1 kommentar:

  1. Spännande att läsa! Du är som klippt och skuren att vara med i Prom-kommittén. <3 /H

    SvaraRadera