måndag 9 december 2013

Snowdays

Alltså nu har jag varit inne i det här huset i 3 dagar och imorgon blir en dag till! Det har varit hur avslappnande och mysigt som helst men jag hoppas att allt smälter imorgon så att vi kan börja leva våra liv igen! Jag har verkligen njutit och bakat chokladbollar (Amerikanarna gav tummen upp!), klätt julgranen, städat, kollat på otaliga avsnitt av New Girl, The Vampire Diaries och Hawaii Five-O, gjort läxor, tvättat, skrivit julkort, börjat använda Pinterest (och blivit beroende) och fixat lite med julklappar som ska skickas hem! Skolan blev inställd både i fredags och imorgon vilket till en början kändes helt sjukt eftersom att det var ca 2 cm utanför fönstret men när jag och Janine försökte att ta en promenad igår så förstod jag varför, gatorna är täckta av blankis! Det är som att åka skridskor, bokstavligt talat! Så det är därför typ alla är på husarrest! 
I fredags var det också St Nikolaus i Schweiz så Janine bakade dessa små filurer som man tydligen äter då 
Ett vitt Texas, det händer inte så ofta.

1 kommentar:

  1. Talade du om det svenska orginalnamnet på chokladbollar ?

    SvaraRadera