lördag 18 januari 2014

2 weeks of smiles and tears


Ja, jag lever faktiskt även om det kanske är svårt att tro... Jag veeet, världens sämsta bloggerska osv. osv. Men nu är jag här igen! 

De senaste två veckorna har varit proppade men mestadels roliga. Förra veckan var ju första veckan efter jullovet och jag kände redan första dagen hur bäst den här terminen kommer att bli! 

Förra veckan såg bland annat ut så här:  
 Janine lagade mat till en insamling för Kathys kör. Man lagade en hel middag och sedan fick folk köpa hem en låda med en måltid. Så här fint dekorerade hon hennes låda!
Det var både bröd, varmrätt och efterrätt i hennes låda och den var självklart en av de första som blev såld. Visste ni att de äter äppelmos med sin pasta i Schweiz?  
Lydia fyllde 18 år och det måste man ju fira! Idunn, Janine och jag åkte över till Lydia och Christas hus förra lördagen för att ge presenter och äta tårta.

Och Pizza. Obligatoriskt när man är i USA.

Birthday girl! 


 Förra veckan var det även Cross Country Bankett för Janine. Det serverades middag och sen höll coacherna tal och gav ut priser!
Joshua Blue. Självklart så dekorerar man som satan när man bor i Amerika.

Volleyball hade sin bankett tillsammans med cross country så alla bordsdekorationer var med bilder på Volleybolltjejerna.


 MEXICAN FOOD
 Här har vi JV cross country! De fick diplom och deras coach, Coach Wright, Cassies mamma, höll tal. 
 My favorite runner.

Och sen blev det dags för den här veckan som började himla tråkigt. Systern till en tjej i mitt basketlag dog efter 13 år av sjukdom och vi sörjde alla med henne. På tisdagen kom Kathy och hämtade mig från skolan på förmiddagen och vi gick på begravning, det var så himla fint och sorgligt, grät floder. Systern gick ut från Joshua 2009 så det var lärare, rektorn och skolmänniskor där. Usch alltså, vad vissa människor behöver gå igenom :(

Efter den sorgliga starten på veckan spelade jag ju självklart match både tisdag och fredag! Det här är efter en match mot Burleson tillsammans med Macy <3

I torsdags var det Class Ring Ceremony i skolan och då fick alla Juniors som hade beställt sina ringar dem. De satte alla på sig dem samtidigt och sedan berättade de som höll i ceremonin att eftersom att de är the Class of ´15 att de vrida ringen 15 gånger mot lillfingret  för att sedan låta en speciell person vrida ringen mot hjärtat vilket skulle låsa den i sin rätta position, jag köpte ingen ring men ville ändå se hel grejen så jag och Marius åkte dit!

Morgan, jag och Marius.

 I fredags var det early release = mina favoritdagar! Och under den korta tiden vi var tvungna att vara i skolan gick vi och hejade på vårt Varsity Soccer girls lag som spelade match. 

A happy Nicole.

Och imorse hade jag tidig träning som vanligt, 08.15 var jag i skolan. Vi var först i gymmet och gjorde en riktig jobbig workout, och sen gick vi över till hallen för att göra kondition som tränarna sa... Tror att varenda spelare längtade tillbaka till sängen i det ögonblicket men när vi väl kom till hallen så var det frukost uppdukad och coacherna hade lurat oss! Lyckan i det ögonblicket <3

1 kommentar:

  1. Hello dreamgirl! Glädje och sorg, livet...kram på dig och vi är många som hoppas på uppdatering snart ;)/H

    SvaraRadera